Het is zover!!!!

25 november 2019 - Gorée, Senegal

Zondag 24 november zijn we om 05.30 uur uit Boekelo vertrokken naar de luchthaven Zaventem waar we om ongeveer 8.30 uur aankwamen.
We zijn natuurlijk wel gewend om vroeg op te staan, maar zelfs de kippen zaten nog op stok...

De vlucht met Brussels airlines verliep soepel ware het niet dat er een nieuw  vliegtuig voor deze vlucht was ingezet waardoor er geen plek was voor lange benen terwijl we deze wel gereserveerd hadden.

Gelukkig duurde de trip maar 6 uur en zat het vliegtuig bomvol😉 en dan kom je aan in een warm Afrika waar de rij voor de immigratie lang en vooral langzaam was, dus alles gaat een tandje trager, echt iets voor ons☺️ Mijn (Anita) vingerafdrukken werkten ook niet mee, ik denk dat ik te veel heb gescrubt. Bij de uitgang van de luchthaven stond Billy van Mercyships ons op te wachten en samen met een Duitse verpleegkundige, 2 anesthesisten uit Pennsylvania  en een vrouwelijke chirurg uit the UK, zijn we naar het schip gereden en hebben we onderweg een indruk gekregen van ook hier een heel duidelijk verschil tussen arm en rijk.  Je ziet in de voorstad van Senegal veel huizen in aanbouw waarbij de boven verdieping er nog niet op is gebouwd het lijkt een casco huis maar er wonen al mensen in.

Het schijnt dat er pas verder wordt gebouwd als er weer geld is, daarentegen zijn er goede snelwegen en heeft de stad een prachtig stadion en Theater volgens zeggen investeringen van India en China.

Op het schip werden we hartelijk ontvangen door de purser en een warme maaltijd., en natuurlijk moesten er weer de nodige papieren ingevuld worden.

We kregen de sleutels van onze cabine en gelukkig slapen wij weer boven in het stapelbed en Ineke heeft een douche en toilet op de gang( de deur uit 3x links af) Pure Luxe!!!

Het inloggen op de WiFi ging niet meteen lekker dus morgen maar even naar  ICT.

1. Anneke:
    25 november 2019
    Mooi te horen dat jullie goed op de plek zijn. Succes morgen met het werk!
    Groeten, Anneke
  2. Annelies:
    25 november 2019
    Anita, heb jij nu geen douche? Ik inmiddels wel🤣
  3. Diana:
    25 november 2019
    Dus niet samen in een hut?
  4. Marja:
    26 november 2019