2 December

2 december 2019 - Gorée, Senegal

Het was een drukke dag vandaag pfff.  Op 2 ok s zijn patiënten afgezegd omdat bepaalde operaties toch uitgebreider waren dan gedacht.
We waren laat klaar en  moesten meteen gaan eten want het diner sluit om 18.30 uur😊 even douchen en een stukje schrijven.

Ieder zondagavond is Dutchies avond, en dan komen alle Nederlanders die aan boord zijn thee/koffiedrinken bij een Nederlandse familie die voor een langere periode aan boord woont. Gisteravond hebben we 450 zakjes pepernoten gemaakt die worden aan alle personeelsleden aan boord uitgedeeld.

Ortopedie, was interessant vandaag vooral de laatste Ok, uitgebreide osteotomie van beide benen en voeten, bij een 11 jarige jongen. Hij ging met 2 mooie rechte gipsbenen naar de afdeling.We hebben een paar foto’s  toegevoegd  van kinderen die hier aan boord geopereerd zijn.

Verder willen we nog vertellen hoe het er aan toe gaat als je het schip verlaat. Er staat een wacht boven aan de trap. Als je weg wilt, moet je je badge scannen. En er ligt een groot boek waar je je naam in zet, je plaats van bestemming en de vertrektijd. Kom je terug dan ga je eerst je handen wassen en desinfecteren. En in het grote boek zet je tijd van aankomst. Mocht iemand zonder aankondiging wegblijven, dan wordt er een zoekactie opgestart.

🚕  🚓  🚒  🛴  🚁  ⛵️  🏍  🚂  🚲  🚌  🚀  ✈️  🚟  🛵  🏎  🚚  🚤  🛶  🚊  🚙  🛸  🚛  🛥

1. Pieter:
    2 december 2019
    Ineke & Anita, jullie liefdevolle werk heeft een immense invloed op zulke jonge mensen. Chapeau. 🎩
  2. Marja:
    3 december 2019
    De foto’s vóór en na OK laten prachtige resultaten en heel blije gezichten zien: geweldig om daaraan te kunnen bijdragen!
    In Afrika ook Hollandse gezelligheid met pepernoten😊. Succes en hartelijke groeten!
  3. Herbert en marian:
    3 december 2019
    Hi Ineke en An ita, top wat jullie doen! Inderdaad wat een mooie foto's met blijde gezichten ! Liefs vanuit NL Herbert en Marian
  4. Marc:
    3 december 2019
    Geweldig om te zien Anita ,en hallo Ineke !
    Keep in the good work
    Blessings Marc (Anita’s kapper)