3 December

3 december 2019 - Gorée, Senegal

We zijn vandaag de ochtend begonnen met een samenkomst in de gang van de Ok. Er werden een aantal liederen gezongen en de scheepsdokter vertelde een verhaal aan de hand van Mozes. Het ging over een vrouw in Japan (in de tweede Wereldoorlog) die met honderd kinderen de berg over moest om ze in veilig gebied te krijgen.Zij dacht dat het haar niet ging lukken maar één van de weeskinderen zei als Mozes de mensen van Israël door de woestijn kon leiden kun jij ons naar de andere kant van de berg brengen. De moraal van dit verhaal is dat je zwakte je sterkte kan worden als je er maar in gelooft.

Daarna weer aan het werk Ineke weer liesbreuken en ik orthopedie er was vandaag een meneer met een liesbreuk waarbij zijn scrotum halverwege zijn bovenbeen hing. Herman Finkers zou zeggen dat ie onder zijn korte broek uit kwam😂😂 Bij de ortho. was vandaag een orthopeed uit het ziekenhuis  van Dakar. Hij was geïnteresseerd in de techniek van Dr Frank uit Colorado dus ik 🇳🇱stond vandaag aan tafel met een Frans sprekende Senegalees 🇸🇳Amerikaan 🇺🇸en een Duitser 🇩🇪die allemaal proberen Engels te praten.🤪

Iedere dag zijn er bij de Starbucks lekkere koeken e.d. te koop gemaakt door iemand van de crew die probeert om hier iets mee te verdienen zodat ze langer aan boord kunnen blijven. Alles  is lekker dus mercyhips liggen op de loer 🦍🦍.  We zitten nog even buiten om ons verhaal te schrijven. Het is al donker maar nog wel 24 graden, lekker om nog even buiten te zijn genietend van een cappuccino met iets lekkers.

1. Anneke:
    3 december 2019
    Wederom gelezen en voor gelezen, we volgen jullie op de voet. Fijn dat de dhr Finkers ook even om de hoek kwam kijken. Veel groeten Anneke
  2. Annet:
    Internationaal gezelschap
    Dat wordt wennen weer straks in Twente
    Gelukkig doet Herman ook mee 😂😂
    Mooi verhaal weer en bijzondere operaties
  3. Marja:
    4 december 2019
    Bijzondere verhalen weer: erg lezenswaard!
    De moraal van het verhaal (Mozes) is mooi.
    Jullie uitgebreide ervaring op de OK zal goed van pas komen bij het Engels-met-verschillende-accenten aan tafel😊. Hartelijke groeten!
  4. Jacintha:
    4 december 2019
    Mooi begin van de dag !!
    Internationaal gezelschap !
    Met jullie ervaring kom je een heel eind !l
    Leuk allemaal om te lezen !
    Heel veel groetjes
  5. Aly:
    4 december 2019
    Tja, als ik nog denk aan die heerlijke kaneelrollen of chocoladecroissants...😃
    dan wil ik zo wel weer aan boord.
    Mooi om jullie werkervaringen te lezen, ik ben benieuwd naar nog meer verhalen als jullie weer hier zijn.. veel succes collega's!
    And..say hello to Angela and Suzanne.😙