25 November

25 november 2019 - Gorée, Senegal

Na een redelijke nacht zaten we om 7u aan het ontbijt. Havermout met yogurt. Jammie, alsof er geen keuze was...Daarna begon een meeting waar de nieuwkomers en degenen die komende week vertrekken met applaus begroet werden. Uitleg van de securety director over de omgeving, een praatje van de chaplain, de HR manager over alle regels, demonstratie zwemvest en zuurstofmasker en hoe te handelen bij een ontruiming. Afgesloten met een quiz je, waar we niet aan mee deden, want we waren nog niet online. Met hulp van de ICT man was dit snel opgelost. Na een kennismaking van de nieuwelingen onder genot van koffie, mochten we met de OR instructor mee. Ze had enorm veel te vertellen, dat ze na de lunch op de OK voortzette. Om even te relateren zijn we in het zwembad “ gesprongen”. Onder de Afrikaanse zon ☀️ bij 28 graden, waren snel droog en nog net niet rood. Na het avondeten volgde nog een rondleiding over het schip, de purser vertelde dat het schip in het verleden een Deense railferry is geweest en op de plek van de rails zijn nu de Ok en de verpleeg afdeling gebouwd.

Morgen gaan we beginnen aan waar we echt voor zijn gekomen, Ineke is ingedeeld bij de Algemene chirurgie en Anita bij Max fax. ( voor de kenners😷)

Welterusten!

1. Gerdien:
    26 november 2019
    Succes de eerste dag! Ik ben benieuwd of ik nog ga begrijpen wat Max fax inhoudt. Klinkt als iets cosmetisch :)
    Lieve zwaai van Gerdien
  2. Ida:
    26 november 2019
    Klinkt goed allemaal! Werkze vandaag, hopelijk veel plezier en een geweldige ervaring er weer bij!
    Leuk om mee te lezen, waan ik me weer even terug in Afrika 😊
    Iemand zei me ooit, "Afrika gaat je, als je er een keer bent geweest, in je bloed zitten". Ik ervaar dat inderdaad zo!
  3. Anneke:
    26 november 2019
    Dat klinkt allemaal goed, ik hoop dat het werk naar wens gaat. Veel groeten
    Anneke
  4. Aly:
    Yep! Dat is waar Ida.
    Veel succes meiden, dit wordt een goede tijd en een mooie ervaring erbij!
  5. Marja:
    26 november 2019
    Na alle info en een verfrissende duik slapen jullie vast als een blok op het schip! Veel succes! Hart.Gr. Marja
  6. Marja Nieuwenhuis:
    26 november 2019
    Leuk om jullie te volgen! Fijn Ineke, dat je nu een jaar later, alsnog gaat!
    Alle goeds gewenst!
    Ik zie dat jullie intussen vertrokken zijn.
  7. Alie:
    26 november 2019
    Hoi Ineke en Anita, heel veel succes. Ik leef met jullie mee. Aan het weer zal het niet liggen. Erg leuk om jullie te volgen. Groeten
  8. Sandra:
    26 november 2019
    Heel veel succes met jullie eerste bijzondere werkdag!
  9. Annet:
    Ha allebei
    Dat klinkt allemaal geweldig
    Veel succes met het werk daar
    Leuk om het zo allemaal te kunnen volgen
    Liefs vanuit Wierden 😘