6 december 2019

6 december 2019 - Gorée, Senegal

Today it was Funky Friday, again.

Er was een bijeenkomst in de gang van de OK. Er werden certificaten uitgedeeld aan de mensen die dit weekend het schip gaan verlaten. Begeleid door woorden van dank en ...applaus.🙌🏻  🙌🏿 Vervolgens is er een groepsfoto gemaakt en daarna ging iedereen gewoon aan de slag.

In verband met ons vertrek moesten we weer langs allerlei posten, zoals de bank, HR en de purser. De laatste om te controleren of we weten hoe laat we morgen vertrekken richting vliegveld. We hebben donaties gedaan aan het Hope Center ( opvang van patiënten en familie voor en na de operatie ) en aan Larry van Mercy ministeries ten bate van de weeshuizen “La Pouponnière “ voor kinderen van 0 tot 18 maand,” Ywam “ communities voor kinderen van 5 tot 12 jaar en “My Fathers House “voor kinderen van 8 tot 18jaar. Zoals bv die waar Anita afgelopen woensdag geweest is.

Iedereen nogmaals hartelijk ❤️🧡💛💚💙 dank voor alle goede gaven!!!

De maand december wordt gedoneerd geld voor de operaties op Mercy Ships verdubbeld. Wat voorbeelden: een gespleten lip operatie  kost150€,  herstel van een patiënt aan boord 25€, brandwond operatie plus therapie 500€ en een staat operatie 50€.

Morgenochtend vertrekken we om 10uur naar de markt en daarna gaan we naar de Nederlandse ambassade. Alle dutchies aan boord van Mercy Ships zijn daar nl. uitgenodigd om Sinterklaas te vieren.

Om 18.30 uur worden we vanaf het schip door een chauffeur van Mercy Ships weer naar het vliegveld gebracht. Het zit er weer op we komen naar huis, de landing is ingezet🌍. We hopen dat jullie een beetje een indruk hebben gekregen van ons verblijf aan boord. Voor ons was het (wederom) een bijzondere en avontuurlijke ervaring.

Het avontuur is nog niet helemaal voorbij want Ineke moet weer zonodig een stekje 🌱van de baobab boom mee naar huis nemen ( de apen broodboom) 😂

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneke:
    7 december 2019
    Nu dames, gedaan wat jullie wilden doen en nu...naar huis!! Waar men gelukkig en blij zal zijn jullie terug te zien!
    Goede reis.
  2. Marja:
    7 december 2019
    Dankbaar werk verricht en bijzondere ervaringen opgedaan: top! Om nooit te vergeten. Dank voor jullie verslagen: met plezier gelezen! Een mooie dag vandaag en een goede thuisreis! Hartelijke groeten.
  3. Sandra:
    7 december 2019
    👏applaus voor jullie en alle andere vrijwilligers! Met behulp van jullie krijgen veel mensen “een ander leven”. Volgens mij het mooiste cadeau wat je maar kunt geven en krijgen.
  4. Tessa:
    8 december 2019
    Met plezier, verbazing en verwondering jullie verhalen gelezen en foto's bekeken! Wat een prachtwerk hebben jullie geleverd!! Welkom thuis weer in NL
  5. Bertus:
    23 december 2019
    Zoals jullie schreven, klinkt het allemaal zo simpel.
    Geweldig dat er steeds mensen blijven opstaan om “gewoon” even te helpen met dat waar ze goed in zijn en waar de passie voor hun vak en medemensen van afspat.
  6. Wendy:
    24 december 2019
    Vandaag maar eens al jullie verhalen gelezen. Wat een mooi werk hebben jullie gedaan :) En wat mooi om dat mee te mogen maken.